רונן צור

“ישנם רגעים בחיים שאנחנו רוצים וחולמים להיות גיבורי על…..“

הרגעים הללו נמצאים בתוכי עד היום. למרות שאני כבר נשוי ואבא ל 3 בנות נפלאות, עובד ביום בעירית ת”א, ניהול בית, קניות, שיעורי בית עם הבנות וכל עיסוק נורמטיבי של אדם בעל משפחה, ישנם רגעים שאני שואל את עצמי מה היה קורה אילו היו לי כוחות על!!
אילו כוחות על היו לי? מה הייתי עושה?…. ואז, מתחיל לחלוםֱ.
בקריאה הראשונה שאני שומע “אבא” או “רונן, חסר חלב”, אני מתעורר וחוזר למציאות.

כל ילדותי אהבתי מדע בדיוני / פנטזיה / קומיקס. אני זוכר שהייתי ממציא בשיעורי אנגלית סיפור קומיקס מצחיק על חבריי כותב ומאייר את הסיפור לאורך השיעור במקום ללמוד וכשצחוקם הגדול היה נשמע בכיתה….הייתי נאלץ לצאת מהשיעור ע”י המורה.
אני בתוך תוכי מאמין שאמשיך באהבה שלי לעולם גיבורי על לנצח, אמשיך להנות מאותן דמויות שליוו את ילדותי, אותם גיבורי על כמו: סופרמן, ספיידרמן, הענק הירוק, באטמן ועוד…

למרות האהבה שלי לנושא, “מר זי גיבור על שונה” הגיע ממש במקריות. האמת, הנושא הזה משעשע אותי עד היום. באחת התקופות בחיי עלה לי רעיון ליצור מחזיק מפתחות עם 4 דמויות של “מר זי” ועוד 2 דמויות “רעות”.
אז ניגשתי למאייר וציירתי לו סקיצות של הדמויות והמאייר הסביר לי שבכדי להבין ולצייר את הדמויות בצורה הטובה ביותר כך שתמחיש את הרעיון שלי כראוי, רצוי שיהיה סיפור סביב הדמויות.
וכך בעצם, במשך יותר משנה, מצאתי את עצמי כותב בלילות ונסחף אחר סיפור מרתק ולאט לאט התגבשה לה ההבנה כי בעצם, נכתבה טרילוגית “מר זי” הכוללת המצאה של 40 דמויות.

פרומומר זי גיבור על שונה

המלצות